“Ready for take off!!!” 🛫

19 juni 2023 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

6.00u Transfer Maastricht - Amsterdam:
Voor het eerst in mijn leven sta ik 'als eerste' klaar om op reis te gaan. Namelijk vanaf het MUMC+ met 21 collega’s naar Amsterdam Schiphol om vanuit daar naar Chicago te vliegen met als eindbestemming Wisconsin waar we de training van Epic krijgen.
Ik ben trots om ook een keer te horen bij de mensen die niet op de laatste minuut komen aanzetten, dan maar liever even wachten en wel ruim op tijd zijn!

IMG_7549

6.30u Busreis: We zijn compleet en vertrekken richting Schiphol. Iedereen begint vooral met elkaar te socializen, maar ik kijk nog even de kat uit de boom en sluit af en toe mijn oogjes, want het was voor mij nogal een korte nacht!

9.30u Schiphol: Daar aangekomen, voeg ik me bij een groepje van ongeveer 8 personen, die houd ik goed in de gaten waar ze zijn en vraag of ze op mijn tas willen letten als ik naar het toilet moet. Ik doe hard mijn best om hun namen te leren, en dat lukt aardig.

Bagage check-in: Mijn koffer is exact 23 kilo! 😅 Na flink wat passen en meten is het me dus toch gelukt om alles (“nou ja, uiteraard moet nog blijken of ik echt niks heb vergeten”) in mijn koffer en handbagage te doen zonder te moeten bijbetalen. Mijn handbagage is daardoor ook wel behoorlijk zwaar, maar ook net binnen het toegestane gewicht! 👊🏻

IMG_7550

Verder ben ik vlekkeloos door alle controles heen gekomen, wat toch altijd spannend blijft, omdat ik nooit wil opvallen en als je ergens wordt uitgepikt dan zijn meteen alle ogen op jou gericht. 😳

12.30u De vlucht: Wat een toeval! Neemt een van mijn nieuwe collega’s in de stoel naast mij plaats! Wat is de kans als je willekeurig een stoel kunt kiezen… Dus dat is wel gezellig 😊

Bij het opstijgen, denk ik vooral aan mijn meiden, het voelt alsof ik ze achterlaat, wat natuurlijk letterlijk ook zo is, maar niet bewust of gepland.
God, wat mis ik die twee! Ik zou, denk ik toch nooit kunnen emigreren wetende dat ik altijd zo ver van hen verwijderd zou zijn. Mijn moederhart doet pijn 💔 Ik zou wel willen huilen, maar ik houd me sterk.

Wat het wel wat makkelijker maakt is dat er Wifi aan boord van de vlucht is, waardoor we toch contact kunnen houden met elkaar.

IMG_7566IMG_7551IMG_7568

1. Sonja:
    23 juni 2023
    Wat heb ik toch een leuke serie gevonden om te kijken,ik verheug me al op de volgende aflevering 👍